Wibra Nederland reclamefolder onlineZo, je bent dus op zoek naar de folder van Wibra?

De Wibra staat bekend als een winkelketen die zeer voordelig textiel aanbiedt. Veel mensen lopen met regelmaat een vestiging van de Wibra binnen, bijvoorbeeld om voordelig sokken of ander ondergoed aan te schaffen.

Hierdoor kreeg de winkel ook een wat suffe uitstraling. Maar hier is de afgelopen jaren hard aan gewerkt en met succes! Wibra is nu zelfs een trendy winkel waar je zowel voor kleding als voor accessoires terecht kunt. Die goedkope sokken of dat goedkope ondergoed? Die kun je natuurlijk nog altijd halen!

De winkelnaam Wibra is in feite een afkorting van de volledige firmanaam, die Wierdsma & Braam luidt. De Wibra is een Nederlands familiebedrijf, opgericht in 1956.Er zijn maar liefst 280 vestigingen te vinden in Nederland en België. Het is dan ook niet zo gek dat de Wibra een zeer bekende naam is in de winkelstraten.

Wibra aanbiedingen van deze week​


Wibra – de folder

Zoals veel andere winkelketens, brengt ook de Wibra met regelmaat een folder uit met aantrekkelijke kortingen en acties. Textiel en kleding zijn standaard al zeer voordelig te verkrijgen bij Wibra, maar de acties in de folder zijn ontzettend aantrekkelijk. Elke twee weken valt de Wibra folder bij u in de brievenbus. Daarnaast vind je bij Wibra allang niet meer alleen kleding. Wat te denken van leuke spulletjes voor het huis? En zelfs voor hebbedingetjes of handige producten voor je tuin kun je bij Wibra terecht. De folder van Wibra is tegenwoordig hartstikke modern en erg leuk om even doorheen te bladeren. Het stoffige imago heeft Wibra dus allang achter zich gelaten.

Wibra – familiebedrijf als prijsvechter

De Wibra staat bekend als een prijsvechter, en is dat ook. Maar het is ook een familiebedrijf dat verbondenheid met de klant van groot belang vindt. De klant wordt centraal gesteld, wat voornamelijk in de doorberekening van prijsvoordeel te merken is. De Wibra wil graag textiel, kleding en een gevarieerd aanbod aan andere artikelen van goede kwaliteit aanbieden, tegen een zeer lage prijs. Ook service wordt centraal gesteld. Medewerkers worden goed opgeleid en ook beloond voor goed werk. Er is zelfs een heuse Wibra opleiding te volgen. In alles laat het bedrijf zien dat het klantgerichtheid serieus neemt.

Zoals gezegd, richt Wibra zich in eerste instantie op textiel en kleding. Zowel mannen, vrouwen als kinderen kunnen voor bovenkleding terecht bij Wibra, maar ook handdoeken, ondergoed en pyjama’s behoren bijvoorbeeld tot het assortiment. Daarnaast biedt Wibra een divers assortiment aan overige artikelen aan. Te denken valt aan speelgoedartikelen, cosmetica of producten voor in huis of tuin.

Wibra – de geschiedenis

In Epe werd in 1956 een textielwinkel overgenomen door Johannes Wierdsma. De winkel was voorheen in handen van zijn schoonouders, de familie Braam. De winkelnaam Wibra is ook afkomstig van deze achternamen: Wierdsma en Braam. Johannes Wierdsma opende de eerste textielsupermarkt in Nederland. De lage textielprijzen waren en zijn nog altijd het succes onder de formule van de firma. De lage prijzen waren voor veel mensen aantrekkelijk. Nog altijd genieten veel mensen van de prijsvoordelen die Wibra te bieden heeft.

Wibra groeide snel uit tot een volwaardige keten. In de jaren ’60 waren er al elf filialen geopend. De Wibra trad toe tot de zogenaamde ‘club van negen’: een groep van ondernemingen vergelijkbaar met de Wibra, waaronder Zeeman, Scholten en Ter Stal. Uiteindelijk kochten Zeeman en Wibra de andere bedrijven op.

De basis van de Wibra, ligt in de textiel- en kledingmarkt. Later voegde de keten daar ook andere producten aan toe, van huishoudproducten tot speelgoed. Uiteindelijk werd het assortiment ongeveer gelijk verdeeld in textiel en kleding versus overige producten. De lage prijzen bleven de sleutel tot succes.

Wibra – maatschappelijk betrokken

Wibra is een winkel die in het midden van de maatschappij staat. En dat laten ze graag zien. Onder meer door hun maatschappelijke betrokkenheid en de manier van ondernemen. Sociaal ondernemen, noemen ze dat. Eén van de onderdelen daarvan is het ‘gelijke kansen voor iedereen-principe’. Dit houdt in dat Wibra staat voor een integer en sociaal personeelsbeleid. Waar een werknemer ook vandaan komt, je krijgt er altijd een kans om je te ontwikkelen in het bedrijf. Om deze reden heeft de winkelketen dan ook een eigen instructeur. Hierdoor kunnen nieuwe medewerkers volledig in de Wibra-cultuur worden bijgeschoold.

Maar ook buiten de eigen muren is Wibra actief. Zo is de Wibra al jarenlang partner van Make-A-Wish. Deze organisatie zet zich in voor kinderen met een levensbedreigende ziekte en bezorgt ze een onvergetelijke dag. Wibra is onder meer met de boodschappentas actie actief om bijdrages te leveren aan deze onvergetelijke dagen. Dit betekent dat van iedere verkochte boodschappentas er een gedeelte naar Make-A-Wish gaat. Tot slot houdt Wibra zich ook bezig met bewust en duurzaam ondernemen. De textielgigant is zelfs een gelijknamige campagne gestart om onder meer het overmatig gebruik van plastic te verminderen.