Albert Heijn Nederland reclamefolder onlineZo, je bent dus op zoek naar de folder van Albert Heijn?

De naam van Albert Heijn is natuurlijk zeer bekend binnen de supermarktwereld. Albert Heijn is een Nederlandse supermarktketen, die de afgelopen jaren een sterke naam heeft gevestigd. De producten die ze aanbieden zijn van A-merken, maar ook een eigen merk alsmede een eigen budgetmerk ontbreekt niet. Op deze manier probeert Albert Heijn alle lagen van de samenleving aan te spreken, en met succes.

Ook de verswaren zijn ruimschoots aanwezig bij de supermarkt. Albert Heijn valt onder Ahold, en heeft inmiddels meer dan 900 Nederlandse supermarkten onder haar vlag. Daarnaast zijn er zo’n 25 filialen in België te vinden, enkele AH-to-Go winkels in Duitsland en een filiaal op Curaçao. Eén van de meest bekende acties van Albert Heijn is de introductie van de Hamsterweken. Tijdens een bepaalde periode shop je dan met 50% korting of krijg je een tweede product gratis.

Albert Heijn aanbiedingen van deze week​


Albert Heijn folder van vorige week


Albert Heijn – de reclamefolder

De Albert Heijn heeft twee folders die een grote naamsbekendheid genieten: de AH Bonus en de Allerhande. De AH Bonusfolder bevat alle wekelijkse aanbiedingen en kortingen. Als de klant een bonuskaart heeft, die gratis te verkrijgen is, dan krijgt deze automatisch korting op de artikelen uit de bonusfolder. De kortingen kunnen aardig oplopen, dus het is de moeite waard om deze folder in de gaten te houden. De AH Bonus wordt huis aan huis verspreid, maar is ook op internet te bekijken. Scroll voor de laatste folder een beetje naar boven.

Een ander fenomeen om zeker even in de gaten te houden is de ‘Hamsterweek’. Wanneer de folder vol staat met hamsters, dan weet je zeker dat de hamsterweken zijn begonnen. In deze periode krijg je hoge kortingen of kun je een tweede product gratis krijgen. De hamsterweken zijn al jaren zeer populair onder de Albert Heijn klanten.

Naast deze folder, heeft Albert Heijn ook een eigen magazine, de Allerhande. Dit magazine is gericht op receptideeën, handigheidjes voor in de keuken en soortgelijke zaken. De Allerhande is gratis mee te nemen in de supermarkt en staat boordevol leuke ideeën met producten uit de schappen van Albert Heijn. De Allerhande wordt maandelijks uitgebracht.

Albert Heijn – Het geheim van een topwinkel

Sterke punten van Albert Heijn zijn de klantvriendelijkheid en de overzichtelijkheid van de winkels. Het is dus zeker prettig boodschappen doen bij Albert Heijn. De producten in de schappen van de supermarkten zijn van een prima kwaliteit, maar ook de prijzen zijn scherp. Klantgerichtheid staat centraal, en daarbij speelt prijs natuurlijk ook een rol. Het boodschappen doen wordt bij Albert Heijn ook een feestje door de verswarenafdeling. Hier zijn altijd producten om te proeven, zoals kaas, vlees-, of broodwaren.

Bij Albert Heijn zijn eigenlijk alle A-merken wel in de schappen te vinden. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is daarbij een pluspunt. Daarnaast heeft Albert Heijn vier verschillende eigen merken in de schappen liggen, namelijk het AH huismerk, AH Puur & Eerlijk, AH Basic en AH Excellent. De namen van deze verschillende huismerken spreken boekdelen. Alle huismerken bieden producten aan die zijn afgestemd op de wens van de klant. Of u nu op zoek bent naar goedkope basisproducten, of juist naar heerlijke luxe: bij Albert Heijn bent u aan het juiste adres. Daarmee heeft Albert Heijn een omslag gemaakt. De winkel stond immers jaren bekend als winkel voor de ‘bovenkant van de samenleving’. Nu kan een ieder er terecht voor de dagelijkse boodschappen.

Albert Heijn – de geschiedenis

De herkomst van Albert Heijn gaat lange tijd terug, tot in 1887. De 21-jarige Albert Heijn nam in dat jaar de kruidenierswinkel van zijn vader over, gevestigd in Oostzaan, Noord-Holland. Al snel werd een tweede filiaal geopend, in het nabijgelegen Purmerend. De klant werd ook destijds al centraal gesteld, wat terug te zien was in het steeds maar uitbreidende assortiment. Zo kreeg de klant steeds meer keuzevrijheid in de kruidenierswinkels van Albert Heijn. Reeds in 1910 opende de Albert Heijn het tiende filiaal, een opmars voor meer. Vanaf 1918 zijn er producten te koop onder de eigen naam van Albert Heijn. Dit was de voorloper van de huidige huismerken.

De groei van Albert Heijn nam grote vormen aan, en mede daardoor bleef het aantal producten maar groeien. Ook op het gebied van service bleef de keten zich ontwikkelen. Een duidelijk voorbeeld daarvan is de opening van de eerste zelfbedieningswinkel in Nederland. Albert Heijn opende de eerste supermarkt zoals we die heden ten dage kennen. Het winkelen met een winkelmandje of winkelwagen is nu gemeengoed geworden, maar Albert Heijn was de voorloper binnen de branche die deze manier van winkelen introduceerde. De groei van Albert Heijn bleek en blijkt niet te stoppen: op dit moment is het de grootste supermarktketen van Nederland. In 2011 breidde Albert Heijn uit naar België. In 2014 zijn er bijna twintig Belgische filialen te vinden.

Een legendarische commercial van Albert Heijn: