Zeeman Nederland reclamefolder onlineZo, je bent dus op zoek naar de folder van Zeeman?

“Heel Nederland loopt binnen bij Zeeman’’, één van de vele slogans van de keten van goedkope textielzaken. Zeeman is al jaren bekend in Nederland, België en andere Europese landen. De opvallend geel-blauwe tinten springen meteen in het oog. Evenals het Zeeman logo. Het is een zeer bekend logo in de winkelstraten.

Deze textielketen verkoopt goedkope mode en huishoudtextiel. Voor een paar handdoeken, theedoeken of mode zit je hier dan ook zeker goed. Het assortiment bestaat voornamelijk uit textiel en basiskleding voor mannen, vrouwen en kinderen. Het assortiment is de laatste jaren echter flink uitgebreid.

Naast dit basisassortiment verkoopt Zeeman ook diverse andere artikelen, zoals keukentextiel en huishoud, badtextiel en bedtextiel. Ook kun je hier als brei-liefhebber uitstekend terecht. En ben je echt helemaal fan van Zeeman, dan kun je in de webshop allerlei leuke Zeeman spullen kopen, zoals de bekende geel-blauwe boxershort met Zeeman logo.

Zeeman aanbiedingen van deze week​


Zeeman folder van vorige week


Zeeman – de reclamefolder

Zeeman komt om de week met een nieuwe reclamefolder, die boordevol staat met afgeprijsde artikelen en leuke acties. Gedurende twee weken gelden deze aanbiedingen en kun je naar hartenlust inkopen doen bij Zeeman. Textiel en basiskleding worden aangeboden voor extreem lage prijzen. De prijzen mogen dan aan de lage kant zijn, maar de kwaliteit is dat zeker niet. Zeeman garandeert immers altijd kwaliteit. Zeker in de feestmaanden kun je bij Zeeman leuke spullen kopen, zoals kerstballen en slingers. Diverse cadeautjes liggen op de planken en ook speelgoed doet het goed in de decembermaand. Op deze manier kun je goedkoop, maar toch kwalitatief je spullen inkopen.

Zeeman staat vooral bekend om de goedkope prijzen. Dit komt door het grootschalig inkopen van producten en het efficiënt organiseren. Zeeman biedt eigenlijk kleding voor de gewone burger. Dat zie je ook terug in de reclamefolder van de winkel. Geen topmodellen showen de collectie, maar er worden gewone mensen gevraagd. Dit geeft aan hoe dicht Zeeman bij de klant staat en dat zij kleding levert voor iedereen, ongeacht leeftijd of lichaamsbouw.

Zeeman – de oprichting in Alphen aan de Rijn

reclamefolderZeeman opende haar deuren in 1967 in Alpen aan de Rijn onder leiding van Jan Zeeman. Toendertijd werd er vooral huishoudtextiel en basiskleding verkocht. Volgens de oprichter van Zeeman hoefde goede kleding en textiel niet perse duur te zijn. Slechts een half jaar later werd alweer een tweede filiaal geopend, waarbij het ging om goedkope kleding van goede kwaliteit. Dit bleek een enorm succes en Zeeman groeide flink. Waar het allemaal begonnen is met één enkele winkel, heeft Zeeman tegenwoordig meer dan 1230 winkels, verspreid door Nederland, België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk.Ook het distributiecentrum van Zeeman is flink gegroeid door de jaren heen. Het heeft nu een totale oppervlakte van 40.000 vierkante meter.

Jaarlijks komen er meer dan 70 miljoen klanten bij Zeeman over de vloer, wat ervoor zorgt dat de winkels meerdere keren per week bevoorraad moeten worden.Door de jaren heen heeft Zeeman verschillende creatieve leuzen op de markt gebracht, waarin lage prijzen en goede kwaliteit centraal staan. Waar het begon met ‘’Zeeman kleedt je voor een beetje’’ en ‘’Je zou wel gek zijn als je meer betaalde’’, volgden als snel andere quotes, zoals ‘’Wie slim winkelt, koopt bij Zeeman’’ en ‘’Altijd scherp, Zeeman’’. Typische spreuken die een goed beeld geven van het assortiment van Zeeman.

Zeeman – maatschappelijk verantwoord

Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat bij Zeeman hoog in het vaandel. Veel klanten vragen zich af hoe deze winkel zo goedkoop kan zijn. Bij enkele mensen gaan dan zelfs theorieën op dat er geen eerlijke handel wordt bedreven. Daar rekent Zeeman echter mee af. De afgelopen jaren heeft Zeeman op enkele manieren bijgedragen aan een betere wereld.

Allereerst stelde Zeeman een Code of Conduct op. Hierin staan onder meer voorwaarden die gedwongen arbeid, discriminatie en kinderarbeid moeten tegengaan en werkveiligheid en hygiëne moeten verbeteren. In 2016 sloot Zeeman zich daarnaast aan bij de Ethical Trading Initiative. Dit is een organisatie die zich inzet voor betere arbeidsomstandigheden en rechtvaardige contracten. In de duuzaamheidsranking van Rank a Brand is Zeeman te vinden in de C-categorie. Dit is de hoogst haalbare categorie. Rank a Brand controleert verschillende merken op bovengenoemde punten.

Dat Zeeman bezig is met duurzaamheid blijkt wel uit de succesvolle campagne die ze niet lang geleden lanceerden. Het ging toen om het produceren van een bruidsjurk. Hoeveel moet deze nu eigenlijk kosten? Als stunt konden klanten voor minder dan dertig euro een trouwjurk kopen die compleet volgens de Code of Conduct was geproduceerd. Duur hoeft niet altijd eerlijk te zijn, zoals goedkoop niet altijd oneerlijk hoeft te zijn. De boodschap van Zeeman was zeer duidelijk. In 2016 deed Zeeman daarnaast zelf een groot onderzoek naar hun eigen MVO-beleid. Ze vroegen klanten mee te denken en kritiek te leveren. Dat leverde uiteindelijk een mooi boekje op met vragen en antwoorden.