Zo, je bent dus op zoek naar de folder van Aldi?
De naam Aldi is een afkorting van Albrecht Discount. Deze Duitse supermarktketen is gericht op het aanbieden van lage prijzen aan de consument en dit is zeker de voornaamste reden dat Aldi zo populair is, niet alleen in Nederland, maar ook ver daar buiten.
Dit alles zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van de producten, want deze worden veel geroemd. De laatste jaren heeft Aldi daar dan ook het nodige in geïnvesteerd. Onder meer de wijnen zijn tegenwoordig van hoge kwaliteit en worden ook door kenners geroemd.
Wie wel eens winkelt bij de Aldi, weet dat de producten bijvoorbeeld niet netjes in schappen staan, maar dat deze uit dozen kunnen worden gepakt. Dit levert echter wel een serieus prijsvoordeel op voor de consument, omdat de besparing van kosten direct wordt doorberekend.
Winkelen bij Aldi is dus erg voordelig!
Aldi aanbiedingen van deze week
Aldi folder van vorige week
Aldi – twee folders
Zoals veel andere supermarkten, heeft ook Aldi een wekelijkse folder. Dit is de Aldi Actueel, waarin aanbiedingen die geldig zijn in de komende week aan de klant worden gepresenteerd. De Aldi supermarkten worden op woensdag en zaterdag bevoorraad. Naast de foodartikelen, heeft Aldi ook een reclamefolder over de non-food afdeling: Aldi Informeert. De aanbiedingen worden ook overzichtelijk gepresenteerd in de online nieuwsbrief. Aanmelden daarvoor is simpel via de website van Aldi.
Wat opvalt is dat Aldi de afgelopen jaren meer en meer op non-food heeft ingezet. Waar je eerder vooral naar Aldi ging om brood, fruit en een pak melk te halen, loop je nu zomaar langs artikelen als jassen, elektronica of kampeerspullen. Nog altijd is Aldi vooral een supermarkt, maar het bedrijf biedt tegenwoordig een completere ervaring. Anders gezegd: wanneer je naar de Aldi gaat, hoef je niet meer per se ook naar andere winkels. Je kunt er tijdens de dagelijkse boodschappen ook een paar nieuwe sokken of een steelpannetje meenemen. Het assortiment verandert daarbij continue, waardoor het ook leuk is om even te kijken welke artikelen er momenteel op voorraad zijn. Aldi scoorde al een paar leuke ‘hits’. Onder meer door een opblaasbare jacuzzi aan te bieden. Deze vlogen dan ook de winkel uit en – als uitzondering – bestelde Aldi er nog een aantal extra. Houd daarom goed de folder in de gaten om te kijken welke non-food aanbiedingen in een bepaalde week geldig zijn!
Aldi – de klant centraal
Bij Aldi staat de klant altijd centraal. De supermarktketen maakt ook eigenlijk nooit reclame via televisie of radio, de goede verhouding tussen prijs en kwaliteit maakt dat voldoende klanten naar de supermarkten komen. Bij de Aldi kan de consument terecht voor alle dagelijkse boodschappen. Brood, kaas, vleeswaren, groenten, fruit, snacks, frisdrank: het behoort allemaal tot het basisassortiment. Ook cosmeticaproducten of ingeblikte waren zijn verkrijgbaar.
Tel erbij op dat Aldi de afgelopen jaren flink heeft geïnvesteerd in de kwaliteit van de producten. Veel mensen komen nog altijd bij Aldi voor de lage prijzen, maar er vindt langzaam maar zeker een omslag plaats. Men begint meer en meer te beseffen dat lage prijzen niet direct betekent dat je hoeft in te boeten op kwaliteit. Aldi heeft de laatste jaren verschillende complimenten ontvangen en zelfs prijzen gewonnen met de kwaliteit van de producten. Een goed voorbeeld hiervan is de investering in goede wijnen. Wat heet: volgens kenners kun je bij Aldi voor minder dan een tientje één van de beste wijnen ter wereld halen.
Aldi – de geschiedenis
In 1946 wordt de Aldi als het ware geboren, op het moment dat de broers Karl en Theo Albrecht de winkel van hun moeder overnemen in Essen-Schonebeck, Duitsland. Deze winkel, oorspronkelijk opgericht in 1913, bood een beperkt assortiment aan tegen zeer scherpe prijzen. Deze prijsformule blijft gedurende de jaren gehandhaaft, wat zorgt voor een sterke groei van het concern. Eén winkel in 1946 worden dertien winkels in 1950, en meer dan honderd in 1955. In 1958 bestond het Aldi concern uit maar liefst 170 filialen. De gebroeders Albrecht maakten Aldi groot, maar zorgden ook voor een splitsing van het bedrijf. Er ontstond een discussie over de verkoop van tabakwaren, waardoor Aldi Nord (boven de Ruhr) en Aldi Süd (onder de Ruhr) een eigen bedrijfsvoering kregen. Wel bleef een goede samenwerking bestaan.
Aldi breidde uit, eerst binnen Duitsland, later naar andere Europese landen. Ook de Verenigde Staten en Australië werden voorzien van Aldi filialen. Aldi is mede bekend geworden door vier zeer goedlopende producten, die al stammen uit de jaren ’80 en nog steeds tot het assortiment behoren: gebrande koffie van Markus, Westminster thee, chocolade van Château en UNA afwasmiddel. Vanaf de jaren ’90 ging Aldi ook wat meer luxeproducten voeren, wat nog meer klanten aantrok. De lage prijzen bleven gehandhaafd.
Op dit moment zijn alle Aldi filialen ondergebracht onder de vlag van de Aldi-Gruppe, die al 7600 winkels onder haar vlag heeft. Aldi Nord bezit er daarvan 4200; Aldi Süd 3300. Nog altijd is het supermarktbedrijf volledig in eigendom van de familie Albrecht.