4 tips voor het maken van een perfecte reclamefolder



Direct marketing kan een belangrijke rol spelen bij het bereiken van je zakelijke doelstellingen en het
voor je merk op je concurrenten houden. Goed ontworpen folders kunnen informatie geven over je
producten of diensten en direct contact maken met je doelgroep. Om je folder te laten opvallen,
moet je bepaalde dingen doen. Hier leer je daarom enkele van de meest effectieve tips voor het
ontwerpen van folders die eventueel zelfs door de Nederlandse online casino websites toegepast
kunnen worden. 


Maak een prachtig design 


Bij het ontwerpen van folders is kwaliteit belangrijk. De uitstraling van je folder moet namelijk de
kwaliteit van je producten of diensten weerspiegelen. Een onprofessionele, saai ogende folder zal
ertoe leiden dat ontvangers deze in de prullenbak gooien. Voeg kleuren en afbeeldingen toe die
passen bij je aanbiedingen en reclameboodschappen, zodat niets misplaatst is. Om een ​​mooie folder
te maken, moeten alle ontwerpelementen elkaar aanvullen. Drukkers kunnen je helpen bij het
ontwerpen van je folder en je adviseren over wat je erin moet laten en wat je eruit moet halen om
het er perfect uit te laten zien.


Creëer een goede briefing


De sleutel tot het succes van je folder is een geweldige creatieve briefing. Zonder een overtuigende
briefing zal je folder geen indruk maken op je beoogde klanten. Om je marketingboodschap te
verspreiden, moet je het meest geschikte formaat van de reclamefolder bepalen. Het moet groot
genoeg zijn om alle benodigde informatie in een gemakkelijk leesbaar lettertype te plaatsen. Dit
geldt bijvoorbeeld voor de beste online casino welkomstbonussen waar je over schrijft in de folder.
Denk bij het opstellen van je briefing na over de belangrijkste redenen om een ​​folder te ontwerpen
en wat je ermee hoopt te bereiken. Het ontwerp is afhankelijk van je producten of diensten, maar je
moet ook nadenken over je doelgroep. 


Voeg een oproep tot actie toe


Aantrekkelijk visueel ontwerp en aantrekkelijke tekst zullen de lezer hopelijk overtuigen om de
volgende stap te zetten, dus je folder moet een oproep tot actie bevatten. Een aantrekkelijk
folderontwerp met een krachtige call-to-action kan een hoog investeringsrendement in gedrukte
marketing opleveren . Zorg ervoor dat je je zakelijke contactgegevens vermeldt, inclusief je
telefoonnummer, websitelink en fysieke locatie. Vraag lezers om contact met je op te nemen en actie
te ondernemen. Als ontvangers je folders leuk vinden, nemen ze hopelijk contact met je op.
Overweeg een incentive of speciale aanbieding op te nemen in verband met de folder. 


Proeflees de folder meermaals


Een kleine spel- of grammaticafout in je folder kan je merkimago schaden, dus lees de tekst in de
reclamefolder meerdere keren na voordat je deze afdrukt. Je moet het ook door anderen laten
proeflezen, omdat ze kunnen wijzen op dwaze fouten die je over het hoofd hebt gezien. Controleer
naast tekst ook de kwaliteit van afbeeldingen. Vervang gepixelde afbeeldingen van slechte kwaliteit
of met een lage resolutie door afbeeldingen met een hoge resolutie. Drukkers kunnen je adviseren
over de beeldkwaliteit, maak zeker gebruik van hun advies.