Verschillende manieren om je zichtbaarheid als bedrijf te vergroten



Het vergroten van je online aanwezigheid is natuurlijk als ondernemer ontzettend belangrijk in deze digitale tijd. Dit begint natuurlijk met het verbeteren van je zichtbaarheid zoals een goede website, maar ook door buiten zichtbaar, met buitenreclame, via bijvoorbeeld NPB Media. Dit kan op allerlei verschillende manieren, zoals met lichtmastreclame, abri’s of mupi’s, of met reclameborden bij de plaatselijke sportvereniging en nog heel veel meer. Op welke manieren je dit het beste kunt doen, vertellen we je aan de hand van een aantal praktische voorbeelden.

Manieren van meer zichtbaar zijn

Een effectieve manier om online zichtbaarheid te vergroten is door gebruik te maken van Google Ads. Met behulp van deze vorm van online adverteren kun je gerichte advertenties tonen aan mensen die op zoek zijn naar relevante producten of diensten. Door middel van zoekwoorden, targeting en biedingen kun je je zichtbaarheid optimaliseren en potentiële klanten bereiken. Het is belangrijk om je advertenties goed te optimaliseren en relevante landingspagina's te bieden om een hogere klikfrequentie en relevante conversies te krijgen. Heb je dit eenmaal voor elkaar, dan kun je dit binnen je eigen mogelijkheden opschalen afhankelijk van het zoekvolume op de zoekwoorden waar je op adverteert.

Naast online marketing kun je ook offline marketingkanalen benutten om je zichtbaarheid te vergroten. Denk bijvoorbeeld aan buitenreclame, zoals billboards, stadsklokken met reclame, of frames op elektriciteitshuisjes, stoplichtkasten en buitenmuren. Rotondereclame kan ook effectief zijn, omdat dit vaak op drukke rotondes of turborotondes wordt geplaatst en veel aandacht trekt. Daarnaast kun je lichtmastreclame overwegen, dit is een reclamebord buiten bovenin de lantaarnpaal, waarbij je merk zowel overdag als 's avonds continu goed zichtbaar is. Kortom, wil je meer zichtbaarheid binnen je doelgroep creëren, dan is het combineren van online marketing en offline marketing kanalen zoals buitenreclame, rotondereclame en lichtmastreclame een effectieve strategie. Wees consistent en zorg dat je boodschap opvalt om de gewenste resultaten te behalen.

Lichtmastreclame doeltreffend voor lokale ondernemers

Als lokale ondernemer zijn er talloze mogelijkheden om je bedrijf onder de aandacht te brengen. Traditionele vormen, zoals in de krant adverteren of huis-aan-huis flyers verspreiden, kunnen effectief zijn om potentiële lokale klanten te bereiken. Daarnaast kan sponsoring van lokale evenementen een goede manier zijn om naamsbekendheid op te bouwen.

Echter, een alternatieve en zeer effectieve vorm van reclame voor lokale ondernemingen is lichtmastreclame. Lichtmasten langs drukke wegen en pleinen bieden unieke mogelijkheden om jouw bedrijf te promoten. Dus investeer in buitenreclame als jij je vindbaarheid doeltreffend en lokaal wilt verhogen als ondernemer. Daarbij maakt het niet uit of je een plaatselijke bakker, slager, kapper, tattooshop, pizzeria of een grote fastfoodketen bent.

Met lichtmastreclame kun je niet alleen je logo en bedrijfsnaam laten zien, maar ook foto’s, pictogrammen, website, telefoonnummer en pijlverwijzing. Door gebruik te maken van heldere verlichting, vallen deze reclames extra op in het donker. Door je reclame-uiting strategisch te plaatsen op plekken waar veel verkeer is of waar je specifieke doelgroep zich bevindt, creëer je niet alleen merkvertrouwen maar zorg je ook voor meer naamsbekendheid, impulsbezoeken en een top-of-mind-positie van je merk ten opzichte van de concurrentie.

Deze vorm van buitenreclame is ook ideaal om een moeilijk vindbare locatie dichtbij te laten voelen of een nieuwe vestiging direct zichtbaar en vindbaar te maken. Dit alles leidt uiteindelijk tot meer klanten en meer omzet voor je bedrijf.

Een groot voordeel van lichtmastreclame is dat het vooral gericht is op de lokale markt. Je bereikt direct jouw doelgroep: mensen die in de omgeving wonen, werken of winkelen komen geregeld jouw reclame-uiting tegen. Hierdoor is de kans veel groter dat mensen daadwerkelijk binnenlopen bij jouw bedrijf en klant worden.

Waarom buitenreclame een goede toevoeging is aan je marketing mix

Buitenreclame is een zeer effectieve toevoeging aan je marketingmix. In tegenstelling tot andere vormen van reclame, zoals internet of televisie, bereikt buitenreclame mensen altijd. Je hoeft er niet voor af te stemmen, niet voor te klikken en niet door te bladeren. En reclame-uitingen worden niet geblokkeerd door een ad blocker. Bovendien bepaalt een algoritme niet dat jouw volgers je post niet meer te zien krijgen, omdat Instagram jouw post van een paar uur geleden ‘oud’ vindt en dus niet relevant. Een voorbijganger hoeft dus niet online te zijn, televisie te kijken of radio te luisteren om jouw boodschap te kunnen zien of horen. Met lantaarnpaalborden langs de weg ben je continu zichtbaar voor potentiële klanten. Op drukke locaties kunnen duizenden mensen dagelijks voorbijlopen, rijden of fietsen. Dit biedt een unieke kans om je merk bij een breed publiek in een stad of regio onder de aandacht te brengen.

Het belang van lokale zichtbaarheid

Als lokale ondernemer is het belangrijk om binnen jouw regio zichtbaar te zijn. Door zowel lokaal als online aanwezig te zijn, vergroot je de kans dat potentiële klanten je vinden en met jou in zee gaan. Reden genoeg dus om de mogelijkheden te bekijken. Ook als kleine ondernemer zijn er namelijk ontzettend veel betaalbare mogelijkheden om direct je lokale zichtbaarheid te vergroten.

 

Als je op zoek bent naar een effectieve manier om zichtbaarheid te creëren op drukke plaatsen en wegen binnen een gemeente, is lichtmastreclame de perfecte keuze. Deze vorm van reclame maakt gebruik van verlichte borden die aan lantaarnpalen worden bevestigd, wat ervoor zorgt dat je boodschap in het oog springt, zelfs tijdens de donkere uren. Je bent dus eigenlijk 24 uur per dag, 7 dagen per week zichtbaar. Hoe fijn is dat?