Drie tips omtrent het ontwerpen van je eigen folder



Er is de afgelopen decennia een verschuiving gaande binnen het bedrijfsleven. Waar vroeger alles offline plaatsvond, zien we dat anno 2022 steeds meer dingen online plaatsvinden. Denk hierbij aan de verkoop van producten en diensten, maar ook bijvoorbeeld aan consults. Ondanks het feit dat er steeds meer online zal plaatsvinden, blijft het stukje offline marketing altijd enorm belangrijk. Dit komt met name doordat offline marketing veel meer indruk kan maken omdat de marketinguiting daadwerkelijk tastbaar is. Omdat dit nog steeds zo ontzettend belangrijk is, geven we je in deze blog drie tips die je kunnen helpen bij het creëren van je eigen folder.

Boodschap

Voordat je de folder ontwerpt en inricht, is het belangrijk om de boodschap van de folder vast te stellen. Doe dit met een team van creatieve geesten. Zo zal je samen tot de perfecte boodschap van de folder komen. Het is belangrijk om dit voorafgaand aan het inrichten van de folder te doen. Zo houd je namelijk tijdens het inrichten van de folder altijd de hoofdboodschap in het achterhoofd. De boodschap zal zo het beste en het meest duidelijk overkomen.

Ontwerp

Voor het ontwerp van de folder raden we je aan om een professionele partij in de arm te nemen. Dit komt omdat bij het ontwerp van folders hele andere kwaliteiten komen kijken dan bijvoorbeeld bij het ontwerp van een banner of online advertentie. Mocht je nu iemand in dienst hebben met jarenlange ervaring op het gebied van folders ontwerpen, dan kun je dit natuurlijk gewoon aan je medewerker uitbesteden. De praktijk leert echter dat er maar weinig mensen in staat zijn om een mooie folder te ontwerpen.

Huisstijl

Tijdens het ontwerpen van folders, is het belangrijk dat de huisstijl consistent gevoerd wordt. Dit geldt dan ook voor iedere pagina van de folder. Na het inrichten en ontwerpen van de folder is het verstandig om deze nog te laten controleren door een paar medewerkers. Een paar scherpe ogen kunnen vaak gemakkelijk de laatste schoonheidsfoutjes uit de folder halen. Het design zal dan ook perfect zijn en er kan worden overgegaan tot het folders drukken! Na het drukken, is het zaak dat de folders zo breed mogelijk verspreid worden. Deel ze dus niet alleen uit bij jou op kantoor, maar ook op beurzen en evenementen waar jouw organisatie te vinden is.