Zo, je bent dus op zoek naar de folder van EMTÉ?
Elke week brengt EMTÉ een folder uit met de acties en aanbiedingen van die week. Daarbij vindt EMTÉ het belangrijk om te kunnen blijven concurreren met de andere supermarkten in Nederland. EMTÉ heeft vestigingen over heel Nederland, maar is vooral in het zuiden van het land een bekende naam. De winkel werd echter hard aan de naamsbekendheid door verschillende acties te voeren.
Aan het einde van het jaar heeft de EMTÉ de Big Shopper Weken. Bij veel producten krijg je in deze weken tot wel 50% korting en zijn er vele 1+1 gratis acties. Maar dit is zeker niet de enige actie die EMTÉ voert. Wekelijks vind je in de folder nieuwe aanbiedingen op diverse producten.
EMTÉ heeft niet alleen aanbiedingen op groenten, fruit, vlees, dranken en conserven, maar ook op specifieke gamma’s zoals het glutenvrije assortiment.
Wil jij weten wat deze week in aanbieding is bij EMTÉ?
EMTÉ – de reclamefolder
EMTÉ heeft een populaire reclamefolder. Waar dat aan ligt? Wellicht aan de ideeën die de winkel met de klanten deelt over recepten en kookideeën. Eerlijk is eerlijk, we peinzen allemaal wel eens over de vraag wat we vanavond nu weer op tafel kunnen zetten. EMTÉ helpt daarbij en de folder is daarom niet alleen een overzicht van de beste aanbiedingen, maar ook zeker een inspiratieblad. In de folder vind je regelmatig mooie aanbiedingen op vlees en dat heeft twee redenen. Ten eerste is EMTÉ ontstaan uit een slagerij. En die roots wil de supermarkt niet verloochenen. Daarnaast heeft EMTÉ ook simpelweg een prima slagerij. Sterker nog: de EMTÉ slagerij werd al uitverkozen tot beste supermarktslagerij van Nederland.
EMTÉ – nationaal bekend
EMTÉ is een van oorsprong Nederlandse supermarkt, die uitgegroeid is tot een keten met nationale bekendheid. Daarbij richt de EMTÉ zich vooral op de versproducten. In de winkel kun je op de vleesafdeling vlees kopen dat door de slager die dag is klaargemaakt. Het brood wordt elke dag vers gebakken en ook gebak en koeken komen vers uit de oven. Daarbij zet de EMTÉ zich in de markt als goedkope supermarkt. De A-merken zijn er te krijgen voor lagere prijzen dan in de meeste andere supermarkten en ook hun huismerk is voordelig geprijsd. Daarbij blijft de nadruk liggen op klantvriendelijkheid en service.
EMTÉ – de slagerij
In 1948 begon de EMTÉ als slagerij in Waalwijk van oprichter Mechie Trommelen en zijn vrouw. Al snel kreeg de winkel bekendheid en ontstonden er plannen om in het nabijgelegen Drunen een tweede winkel te openen. In 1965 werd besloten om de slagerij te combineren met een kruidenierswinkel. De eerste EMTÉ supermarkt was geboren.
De oorspronkelijke naam van deze supermarkt was EM-TE, een samenstelling van de eerste letters van de voor- en achternaam van de oprichter. De eerste supermarkt bleek een succes te zijn en al snel werd besloten om een tweede te openen, met een slijterij. In de omgeving van Waalwijk werden in de jaren erna in gestaag tempo twaalf nieuwe winkels geopend. Het bedrijf bleef binnen de familie, hoewel het steeds groter en groter werd. Zonen en schoonzoon van Mechie Trommelen maakten jarenlang deel uit van de directie.
Toen bleek dat er geen opvolging binnen de familie meer mogelijk was, werd besloten om EMTÉ onder te brengen in 2002 bij een andere Brabantse supermarktketen: Sligro Food Group. Dit zorgde voor de EMTÉ voor een periode met nog grotere groei. In drie jaar tijd werden er nog zes winkel geopend en stond de teller op 12 winkels in Brabant en Zeeland. Toen het in 2006 mogelijk werd om winkels van de Edah over te nemen, kreeg de EMTÉ landelijke bekendheid. Op deze manier werd het mogelijk om het aantal winkels in twee jaar tijd uit te breiden tot 82. Overname van winkels van de Spar, Golff en Sanders zorgde ervoor dat er inmiddels in Nederland 130 winkels van EMTÉ te vinden zijn, verspreid over het hele land. Alleen in de regio Amsterdam zijn er nog niet veel EMTÉ filialen te vinden. Wie weet komt dat in de toekomst nog.
Er werken enkele duizenden medewerkers bij EMTÉ en hebben ze voor hun versafdelingen al verschillende bekroningen in ontvangst mogen nemen. In 2012 werd EMTÉ uitgeroepen tot klantvriendelijkste supermarkt van Nederland. Daarbij blijft EMTÉ zich richten op maatschappelijk verantwoord ondernemen en heeft het bedrijf zich tot doel gesteld bij te dragen aan het milieu, tevredenheid van klanten en personeel en het uitbreiden van een gezond en duurzaam assortiment.
EMTÉ – altijd voordelig
Behalve dat de EMTÉ geroemd wordt om de kwaliteit van haar producten, is winkelen bij deze supermarkt ook erg voordelig. Elke week wordt er een folder uitgebracht met de acties en aanbiedingen van die week. Daarbij vindt EMTÉ het belangrijk om te kunnen blijven concurreren met de andere supermarkten in Nederland. Aan het einde van het jaar heeft de EMTÉ de Big Shopper Weken. Bij veel producten krijg je in deze weken tot wel 50% korting en zijn er vele 1+1 gratis acties.