Deen - Folder van 19.06.2021 tot 31.07.2021 - Pagina 55
Hier is pagina 55 van 76 pagina's van de Deen folder, geldig van 19.06.2021 tot 31.07.2021.

Hier is pagina 55 van 76 pagina's van de Deen folder, geldig van 19.06.2021 tot 31.07.2021.
Pagina :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
Volgende Pagina
Andere inhoud van deze pagina
Deze tekst wordt automatisch gegenereerd, dus deze kan fouten bevatten.Deen - Folder van 19.06.2021 tot 31.07.2021 - Pagina 55
Transport & Distributie loopt op rolletjes! De winkels kunnen niet draaien zonder een goede bevoorrading aan de 'Bleemkeel vers van achterkant. Maar hoe zijn distributie het Land, ze in de actie’ en transport in de loop der jaren meegegroeid met de tijd én de winkels? Vincent Wagenaar (46) is logistiek manager of edes Harry Klaver en Vincent Wagenaar eigenlijk supply — en e-commerce manager. ‘Logistiek manager is een term uit de prehistorie, we hebben deze processen, die vaak voor de maar bij DEEN gebruiken we die gewoon nog.’ klant onzichtbaar zijn, helpen groeien. “In 1993 ben ik bij DEEN komen werken bij de groente op Hoorn 80; het distributiecentrum. Bestellingen Met paard en wagen verzamelen op zaterdag. Daarna reed ik rond in een In de beginjaren kregen de winkels direct vanuit de bestelbusje om de nabestellingen te bezorgen. Als een leveranciers geleverd. Henk Glas was een van de eerste winkel broccoli nodig had, laadde ik een container leveranciers. Hij teelde boerenkool, andere kolen en broccoli in en ging ik op pad. Bestellingen gingen per appelen. Inmiddels levert de 3de generatie van de firma computer, met zo'n hele grote matrix printer, met van Glas haar producten aan DEEN. Opa Glas bracht vanuit see die grote scheurvellen. Ook in 1993 waren er al acties Broek op Langedijk met paard en wagen de kolen en in de winkels. Dan zaten we aan de koffie en dachten aardappelen naar de Koepoortsweg in Hoorn. lets later we: wat gaan we volgende week in de actie doen? leverden leveranciers de spullen af bij een magazijntje Belde er een boer dat hij bloemkool over had. Nou, op het Achterom in Hoorn. Alleen de melkboer leverde dan deden we de bloemkool in de actie! Een paar uur are direct bij de winkel. later stond er een trekker met platte wagen voor de deur, met daarop een levering bloemkool. Vers van pe De afdeling transport het land, sneller kon het niet.” Het duurde uiteindelijk nog jaren voor we konden spreken over een transportafdeling. Die was er simpelweg niet. Î Er waren losse auto's voor groenten, voor bloemen en planten en voor de kruidenierswaren. Het gebeurde weleens dat de ene vrachtwagenchauffeur vroeg klaar was, terwijl een ander moest overwerken door drukte. Alle verschillende goederenstromen en dus de logistiek zijn toen samen- gevoegd om dit beter te plannen. Harry Klaver had hierin een grote rol. SK Het distributiecentrum Met de groei van de winkels groeide ook het distributie- — Wm. centrum in Hoorn. Er werden hallen bijgebouwd en met elke groei kwam er ook meer ruimte om vanuit Hoorn direct aan de winkels te leveren. Leveranciers konden nu makkelijker op één punt leveren en verschillende goederen- 3 stromen werden samengevoegd. Dit leidde tot een ns efficiëntere winkelbevoorrading. (CCS Net iets praktischer... Hoe dat in het verleden ging, illustreert Harry Klaver met een verhaal uit zijn begintijd (1997) bij DEEN. "Er kwam een vrachtwagen met kaas. De 20 winkels hadden \ES 0 bijvoorbeeld 22 jonge en 18 oude kazen besteld. Deze werden met een heftruck uit de vrachtwagen gereden en a) EN naast elkaar neergelegd op pallets op de grond in de hal. Wij pikten het daar per winkel van af. Dit was nogal een bewerkelijke manier van orders verzamelen. Gelukkig zijn ss we toen spoedig overgestapt naar stellingen.” “ 55
Deen - Folder van 19.06.2021 tot 31.07.2021 - Pagina 55