Deen - Folder van 19.06.2021 tot 31.07.2021 - Pagina 55




Hier is pagina 55 van 76 pagina's van de Deen folder, geldig van 19.06.2021 tot 31.07.2021.



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76
Volgende Pagina



Andere inhoud van deze pagina

Deze tekst wordt automatisch gegenereerd, dus deze kan fouten bevatten.

Transport & Distributie

loopt op rolletjes!

De winkels kunnen niet draaien zonder

een goede bevoorrading aan de

'Bleemkeel vers van

achterkant. Maar hoe zijn distributie

het Land, ze in de actie’

en transport in de loop der jaren

meegegroeid met de tijd én de winkels?

Vincent Wagenaar (46) is logistiek manager of

edes

Harry Klaver en Vincent Wagenaar

eigenlijk supply — en e-commerce manager.

‘Logistiek manager is een term uit de prehistorie,

we

hebben deze processen, die vaak voor de

maar bij DEEN gebruiken we die gewoon nog.’

klant onzichtbaar zijn, helpen groeien.

“In 1993 ben ik bij DEEN komen werken bij de groente

op Hoorn 80; het distributiecentrum. Bestellingen

Met paard en wagen

verzamelen op zaterdag. Daarna reed ik rond in een

In de beginjaren kregen de winkels direct vanuit de

bestelbusje om de nabestellingen te bezorgen. Als een

leveranciers geleverd. Henk Glas was een van de eerste

winkel broccoli nodig had, laadde ik een container

leveranciers. Hij teelde boerenkool, andere kolen en

broccoli in en ging ik op pad. Bestellingen gingen per

appelen. Inmiddels levert de 3de generatie van de firma

computer, met zo'n hele grote matrix printer, met van

Glas haar producten aan DEEN. Opa Glas bracht vanuit

see

die grote scheurvellen. Ook in 1993 waren er al acties

Broek op Langedijk met paard en wagen de kolen en

in de winkels. Dan zaten we aan de koffie en dachten

aardappelen naar de Koepoortsweg in Hoorn. lets later

we: wat gaan we volgende week in de actie doen?

leverden leveranciers de spullen af bij een magazijntje

Belde er een boer dat hij bloemkool over had. Nou,

op het Achterom in Hoorn. Alleen de melkboer leverde

dan deden we de bloemkool in de actie! Een paar uur

are

direct bij de winkel.

later stond er een trekker met platte wagen voor de

deur, met daarop een levering bloemkool. Vers van

pe

De afdeling transport

het land, sneller kon het niet.”

Het duurde uiteindelijk nog jaren voor we konden spreken

over een transportafdeling. Die was er simpelweg niet.

Î

Er waren losse auto's voor groenten, voor bloemen en

planten en voor de kruidenierswaren. Het gebeurde weleens

dat de ene vrachtwagenchauffeur vroeg klaar was, terwijl

een ander moest overwerken door drukte. Alle verschillende

goederenstromen en dus de logistiek zijn toen samen-

gevoegd om dit beter te plannen. Harry Klaver had hierin

een grote rol.

SK

Het distributiecentrum

Met de groei van de winkels groeide ook het distributie-

— Wm.

centrum in Hoorn. Er werden hallen bijgebouwd en met

elke groei kwam er ook meer ruimte om vanuit Hoorn

direct aan de winkels te leveren. Leveranciers konden nu

makkelijker op één punt leveren en verschillende goederen-

3

stromen werden samengevoegd. Dit leidde tot een

ns

efficiëntere winkelbevoorrading.

(CCS

Net iets praktischer...

Hoe dat in het verleden ging, illustreert Harry Klaver

met een verhaal uit zijn begintijd (1997) bij DEEN. "Er

kwam een vrachtwagen met kaas. De 20 winkels hadden

\ES

0

bijvoorbeeld 22 jonge en 18 oude kazen besteld. Deze

werden met een heftruck uit de vrachtwagen gereden en

a) EN

naast elkaar neergelegd op pallets op de grond in de hal.

Wij pikten het daar per winkel van af. Dit was nogal een

bewerkelijke manier van orders verzamelen. Gelukkig zijn

ss

we toen spoedig overgestapt naar stellingen.”



55